If we take this bird in

如果我們讓這隻鳥
With its broken leg

腿斷了
We could nurse it

我們會照顧它
She said

她說
Come inside

到裡面
For a little lie down with me

撒一個小謊只為了在我身邊
If you fall asleep

如果你睡著了
It wouldn’t be the worst thing

它不是最嚴重的事
But when I wake up

但是當我起來
Your make-up is on my shoulder

你在我的肩膀上化妝
And tell me, if I lie down

然後告訴我如果我告訴你事實
Would you stay now

你會現在還會留在這裡嗎?
And let me hold you?

可以讓我擁有你嗎?

 

But if I kissed you

但是如果我吻了你
Will your mouth read this truth

你口中念的真理該怎麼辦
Darling, how I miss you

親愛的我這麼的想念你
Strawberries taste how lips do

草莓味的雙唇如何
And it’s not complete yet

但一切都沒有成真
Mustn’t get our feet wet

不能把我們的腳弄濕
Cos that leads to regret

因為它會讓你後悔
Diving in too soon

太快跳水
And I’ll owe it all to you

我欠你許多
My little bird

我的小鳥兒
My little bird

我的小鳥兒

 

If we take a walk out

如果我們出來散步
In the morning dew

在清晨的露珠上
We could lay down

我們可以躺下來
So I’m next to you

所以我陪伴在你身邊
Come inside

到裡面
For a little home-made tea

喝點自製的茶
If you fall asleep

如果你睡著了
Then at least you’re next to me

那麼至少有你在身旁陪伴著我
And if I wake up

如果我起來了
You see, it’s late, love

我的愛你看已經很晚了
Go back to sleep

回去睡覺吧
I’m covered by nature

大自然掩護了我
And I’m safe now

我現在安全了
Underneath this oak tree

這橡樹的底下
With you beside me

你在我身旁

 

But if I kissed you

但是如果我吻了你
Will your mouth read this truth?

你口中念的真理該怎麼辦?
Darling, how I miss you

親愛的我這麼的想念你
Strawberries taste how lips do

草莓味的雙唇如何
And it’s not complete yet

但一切都沒有成真
Mustn’t get our feet wet

不能把我們的腳弄濕
Cos that leads to regret

因為它會讓你後悔
Diving in too soon

太快跳水
And I’ll owe it all to you

我欠你許多
My little bird

我的小鳥兒
My little bird

我的小鳥兒

 

And of all these things

所有的這些事物
I’m sure of

我確信
I’m not quite certain

我不太清楚
Of your love

你的愛
And you made me scream

你讓我大叫
But then I made you cry

但是我讓你哭泣
When I left that little bird

當我離開那隻小鳥兒時
With its broken leg to die

它因為腿斷了而死

 

But if I kissed you

如果我吻了你
Will your mouth read this truth

你口中的真理該怎麼辦
Darling, how I miss you

親愛的我這麼的想念你
Strawberries taste like lips do

草莓味的雙唇如何
And it’s not complete yet

但一切都沒有成真
Mustn’t get our feet wet

不能把我們的腳弄濕
Cos that leads to regret

因為你會後悔
Diving in too soon

太快跳水
And I’ll owe it all to you

我欠你太多
My little bird

我的小鳥兒
My little bird

我的小鳥兒
You’re my little bird

你是我的小鳥兒

arrow
arrow
    全站熱搜

    penny50820 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()