↑原版


  

Taylor Swift版

 

 

 

↑Nightcore版

 

 

Last Christmas, I gave you my heart

去年聖誕我向你表達我對你的愛慕
But the very next day you gave it away

但是隔天你卻把我的愛當做垃圾
This year, to save me from tears

然而今年我打算把我從以淚洗面的日子中拯救出來
I'll give it to someone special

我將把我的心給值得的人

 

Last Christmas, I gave you my heart

去年聖誕我向你表達我對你的愛慕
But the very next day you gave it away

但是隔天你卻把我的愛當做垃圾
This year, to save me from tears

然而今年我打算把我從以淚洗面的日子中拯救出來
I'll give it to someone special

我將把我的心給值得的人

 

Once bitten and twice shy

一次心痛 兩次膽怯

I keep my distance

我開始對你保持距離
But you still catch my eye

但你對我來說還是如此的迷人
Tell me baby
Do you recognize me?

寶貝~ 告訴我你還認得我嗎?
Well, it's been a year

好吧。。那已經是一年前的往事了
It doesn't surprise me

對我來說一點都不訝異
I wrapped it up and sent it

我把我的愛包裝起來送出去
With a note saying "I love you" I meant it

並且貼上寫著"我愛你"的便條

Now I know what a fool I've been

現在我終於了解我以前是個大傻瓜
But if you kissed me now

但如果你現在吻了我 
I know you'd fool me again

我知道我會再次墜入你愛情的陷阱

 

Last Christmas, I gave you my heart

去年聖誕我向你表達我對你的愛慕
But the very next day you gave it away

但是隔天你卻把我的愛當做垃圾
This year, to save me from tears

然而今年我打算把我從以淚洗面的日子中拯救出來
I'll give it to someone special

我將把我的心給值得的人

 

Last Christmas, I gave you my heart

去年聖誕我向你表達我對你的愛慕
But the very next day you gave it away

但是隔天你卻把我的愛當做垃圾
This year, to save me from tears

然而今年我打算把我從以淚洗面的日子中拯救出來
I'll give it to someone special

我將把我的心給值得的人

 

A crowded room, friends with tired eyes

壅擠的房間 朋友厭惡的眼神

I'm hiding from you, and your soul of ice

我想逃避你與你那冷血的靈魂
My god I thought you were someone to rely on,

我的天啊 你曾經是別人的依靠
Me? I guess I was a shoulder to cry on

我想我應該是值得給你依靠的人

 

A face on a lover with a fire in his heart

我的臉龐充滿真誠的愛火

A man under cover but you tore me apart

我掩蓋了它 但依舊被你識破

Now I've found a real love you'll never fool me again

現在我找到了真愛  你無法使我為你墮落

 

 

Last Christmas, I gave you my heart

去年聖誕我向你表達我對你的愛慕
But the very next day you gave it away

但是隔天你卻把我的愛當做垃圾
This year, to save me from tears

然而今年我打算把我從以淚洗面的日子中拯救出來
I'll give it to someone special

我將把我的心給值得的人

 

 

Last Christmas, I gave you my heart

去年聖誕我向你表達我對你的愛慕
But the very next day you gave it away

但是隔天你卻把我的愛當做垃圾
This year, to save me from tears

然而今年我打算把我從以淚洗面的日子中拯救出來
I'll give it to someone special

我將把我的心給值得的人

 

A face on a lover with a fire in his heart

我的臉龐充滿真誠的愛火
A man under cover but you tore him apart

我掩蓋了它 但依舊被你識破
Maybe next year I'll give it to someone

也許明年我將把它給一個人
I'll give it to someone special

我將把我的心給值得的人

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    penny50820 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()