close

 

 

Oh oh oh.
Oh oh oh.

You were in college, working part time, waitin' tables,
你那時正在讀大學 在餐廳打工當服務生
Left a small town and never looked back.
你頭也不回的離開你居住的小鎮
I was a flight risk with a fear of fallin',
我逃避愛情 深怕墜入愛可
Wondering why we bother with love if it never lasts.
心想不能天長地久,何必為情所困

I say "Can you believe it?",
我說"你相信嗎?"
as we're lying on a couch, The moment I could see it
當我們躺在沙發上時 ,瞬間我明白了
yes, yes, I can see it now.
是的,沒錯,我真的明白了

Do you remember we were sitting there by the water,
你是否還記得我們正坐在湖旁
You put your arm around me, for the first time.
你第一次擁我入懷
You made a rebel of a careless man's careful daughter.
你讓一個破碎家庭的女兒,有了轉變
You are the best thing, that's ever been mine.
擁有你,是我生命中最美好的事

Flash forward and we're taking on the world together.
想像未來,我們一起冒險世界
And there's a drawer of my things at your place.
在你那裡,有個抽屜放著我的事物
You learn my secrets and you figure out why I'm guarded,
你知道了我的秘密  也了解為什麼我小心翼翼
You say we'll never make my parent's mistakes.
你說我們永遠不會重蹈我父母的錯誤

But we got bills to pay,
但我們得付生活帳單
we got nothin' figured out,
我們什麼都還沒弄懂
When it was hard to take,
當一切難以承受的時候
yes yes, this is what I thought about.
是的,沒錯 這就是我煩惱的事

Do you remember we were sitting there by the water,
你是否還記得我們正坐在湖旁
You put your arm around me, for the first time.
你第一次擁我入懷
You made a rebel of a careless man's careful daughter.
你讓一個破碎家庭的女兒,有了轉變
You are the best thing, that's ever been mine.
擁有你,是我生命中最美好的事

Do you remember all the city lights on the water,
你還記得浮現水面上那整座城市的燈光嗎
You saw me start to believe for the first time.
你我初次邂逅 便相信了
You made a rebel of your careless man's careful daughter.
你讓一個破碎家庭的女兒,有了轉變
You are the best thing thats ever been mine.
擁有你,是我生命中最美好的事

Oh oh oh oh.

And I remember that fight 2:30 AM,
我記得我們曾吵到凌晨兩點半
You said that everything was slipping right out of our hands.
因為所有事情全都失控了
I ran out crying and you followed me out into the street.
我哭著跑出去,你追我追到街上

Braced myself for the goodbye, 'cause that's all I've ever known,
我所能做的事情是強忍著跟你道別
Then, you took me by surprise
但你說的話卻讓我大吃一驚
you said "I'll never leave you alone."
你說你永遠不會留我獨自一人

You said, "I remember how we felt sittin' by the water.
你說:我記得當我們坐在水池邊的時候的心靈感應
And every time I look at you, it's like the first time.
每當我注視著你,就像回到最初的相遇時刻
I fell in love with a careless man's careful daughter.
你愛上破碎家庭的女兒
She is the best thing, that's ever been mine."
但擁有她,是你生命中最美好的事

Hold on 
堅持下去
Make it last
天長地久
Hold on 
堅持下去
Never turn back
永不回頭

Hold on
堅持下去
You made a rebel of a careless man's careful daughter
你讓一個破碎家庭的女兒,有了轉變
Hold on
堅持下去
You are the best thing that's ever been mine
你說擁有她,是你生命中最美好的事

Hold on
堅持下去
Yeah, do you believe it?
是阿 你相信嗎?
Hold on
堅持下去
We gonna make it last
我們美夢成真了

Hold on
堅持下去
And I can see it
我已經看見我們的未來了
I can see it now.....
我現在看見了.....

 

歌詞來源:

http://blog.xuite.net/hippopmm/33/47650730-taylor+swift-+mine+%E4%B8%AD%E8%8B%B1%E6%AD%8C%E8%A9%9E%3E

arrow
arrow
    全站熱搜

    penny50820 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()